A képek igen fontos alkotóelemei a multimédia-alkalmazásoknak, azonban arra is ügyelnünk kell, hogy a megfelelő célra megfelelő formátumú képet használjunk, különben az eredmény nem lesz megfelelő a minőség és/vagy hatékonyság szempontjából.
Különbségek
Néhány példán keresztül tekintsük át, a vektorgrafikus és bittérképes formátumú képek eltéréseit.
A bal oldali képen láthatjuk, hogy a bittérképes formátumban tárolt "A" betű erős nagyításban nem mutat szép eredményt, a vonalak töredezetté, lépcsőssé válnak. Míg a jobb oldalon látható vektorgrafikus formában tárolt betűt tetszőleges mértékben nagyíthatjuk, a torzítás nem jelentkezik.
A nagyítás szemléltetése bittérképes (fenti) és vektorgrafikus (lenti) állomány esetén.
A bittérképes ábrák esetén tapasztalható töredezettséget valamiképpen kompenzálhatjuk, ha az úgynevezett antialias (élsimítás) funkcióval is rendelkezik a grafikai programunk.
Ebben az esetben ugyanis, a rajzelemeink körvonalai olyan képpontokkal is kiegészülnek, amelyek átmenetet jelentenek a háttér és az objektum színe között, ezzel optikailag azt a hatást érhetjük el, hogy a lépcsős vonalaink kissé kisimulnak.
Az antialias funkciót nem mindegyik grafikai program támogatja, de a profibbakban kivétel nélkül megtalálhatjuk ezt a funkciót, amelyet általában úgy használhatunk, hogy egy megfelelő eszköztáron bekapcsoljuk (példa: a Paint Shop pro. 7 program rajzeszköztárában egy jelölőnégyzettel választhatjuk ki az antialias funkciót).
Színkoordináta rendszerek
A különböző grafikai programokban a rajzoló/kitöltőszín kiválasztásánál általában több megjelenítési mód (színkoordináta-rendszer) közül is választhatunk.
RGB koordinátarendszer
Ez az RGB a (Red: vörös, Green: zöld, Blue: kék) műszaki életben leggyakrabban használt színkoordináta-rendszer, amelyben minden színt alapszínek additív keverésével állítanak elő. Az RGB koordinátarendszer a példán látható módon valósítják meg. Az alábbi ábrán látható, hogy az egyes programokban miként valósítható meg ez a színkeverési mód.
Az RGB koordinátarendszer viszont nem igazán alkalmas arra, hogy egy általunk preferált színt egyszerűen kiválaszthassunk, hiszen ehhez tudni kellene, hogy az adott színben milyen arányban van meg az R,G,B komponens.
HSB/HSV koordinátarendszer
A grafikai programok többségében kiválaszthatunk egy másik koordinátarendszert is, amelyben már jóval egyszerűbben kiválaszthatjuk a célnak megfelelő színt. Ez a koordinátarendszer szerepelhet HSB, illetve HSV megnevezéssel is. Itt a H (hue) a színezettséget, az S (saturation) a telítettséget, a V (value) pedig az értéket jelöli. Az alábbi ábrán két - különböző programból vett - példa látható.
A két különböző képmegjelenítési mód közül, mindig az adott feladatnak megfelelő formátumot érdemes kiválasztani
Abonyi-Tóth Andor